Toimitusehdot
Yleistä tilauksesta:
Verkkokaupan tuotteita myy Tampereen Akvaariokala Oy, y-tunnus 3099349-6. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tilauksen yhteydessä tarvitsemme asiakkaalta toimitusta varten tilaajan nimen, osoitteen, puhelinnumeron, sekä sähköpostiosoitteen.
Alle 18-vuotias voi tehdä vähämerkityksellisiä ja tavanomaisia ostoksia.
Asiakas sitoutuu voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Tilausvahvistus saapuu sähköpostitse.
Maksutavat:
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.
Käsittelemme tilauksen kun maksu on suoritettu.
Maksunvälityspalvelun toteuttajamme Paytrail Oyj toimii yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luotonantajien kanssa.
Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminen.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla.
Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj
Innova 2, Lutakonaukio 7,
40100 Jyväskylä
y-tunnus: 2122839-7
Asiakaspalvelun yhteystiedot:
020 718 1830
maksutiedustelut@paytrail.com
Tilausten toimitus ja toimituskulut:
Pakkaamme ja postitamme tuotteita myymälän aukioloaikojen puitteissa eli tiistaista lauantaihin. Postitustapoina on valittavissa Posti sekä Matkahuolto. Valitessasi toimituksen pakettiautomaattiin lisääthän lisätiedot-kohtaan mihin automaattiin haluat tilauksen ohjattavan.
Huomioithan tilaustuotteiden toimitusajat, jotka vaihtelevat pääsääntöisesti 1-3 viikkoon. Poikkeustapauksissa olemme sinuun yhteydessä.
Varastossa ja suoraan myymälän hyllyssä olevat tuotteet pakkaamme ja postitamme 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksen voimaanastumisesta.
Ruokahyönteisiä ja kasveja postitamme lähtökohtaisesti tiistaisin ja keskiviikkoisin, jotta eivät jää Postin limboon muhimaan viikonlopuksi.
Tilaukset lähetetään seurantatunnuksellisina paketteina. Lähetettyämme paketin, saat seurantatunnuksen sähköpostitse.
Noutotilauksista ilmoitamme sähköpostilla ja tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa myymälästämme.
Kasveja emme postita lämpötilan ollessa -10°C tai alle. Tällöin toimitus siirtyy lauhemmalle säälle. Emme vastaa matkalla jäätyneistä kasveista.
Kylmillä keleillä mukaan on hyvä tilata lämpöpakkaus. Talvikeleille toimitustapana ainoastaan postitus styrokslaatikossa.
Kaloja emme postita ollenkaan vaan niille ainoastaan nouto ja maksu paikanpäällä on mahdollinen. Verkkokaupassa näkyvä Akvaariokalat-osio toimii tietopankkina kalalajeista eikä kaloja ole tätä kautta mahdollista tilata.
Myymälästä löytyvien lajien listan löydät erillisestä Kalalistasta.
Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja lähetyskulut. Ohjelma laskee automaattisesti tilaukselle toimituskulut, jotka määräytyvät tilauksen painon ja koon mukaan. Muistathan valita särkyville tuotteille erikseen toimituksen särkyvänä.
Asiakas on velvollinen noutamaan tilaamansa paketin kuljetusliikkeen ilmoittaman ajan sisällä. Palautuneesta paketista veloitamme edestakaiset toimituskulut asiakkaalta.
Herkästi pilaantuvien tuotteiden, kuten kasvien, kohdalla asiakas on velvollinen noutamaan tilauksensa mahdollisimman pian saapumisilmoituksen saapumisesta. Emme takaa elävänä saapumista mikäli nouto viivästyy asiakkaan toimesta. Postitilauksen noutamatta jättäminen on sopimusrike, jolloin veloitamme todelliset edestakaiset toimituskulut. Emme korvaa noutamattoman paketin sisältämien herkästi pilaantuvien tuotteiden osuutta.
Akvaarioita emme pääsääntöisesti toimita postitettuna, mutta Juwel-akvaarioille toimitus postin rahtina on mahdollista järjestää erikseen sovittaessa. Otathan etukäteen yhteyttä asian tiimoilta ennen tilausta.
Tällöin tuote tulee tarkistaa kuljetusvaurioiden varalta kuljettajan läsnäollessa heti kotipihassa. Muussa tapauksessa kuljetusyritys katsoo tuotteen vahingoittuneen asiakkaan toimesta ja jälkikäteen havaituista lasirikoista on erittäin vaikea saada korvausta.
Reklamaatiot ja ongelmatilanteet kuljetuksessa:
Mikäli paketti on vahingoittunut kuljetusessa on vastaanottajan tehtävä reklamaatio välittömästi tavaran toimittajalle ennen tavaran vastaanottoa.
Tämän jälkeen lähetä kopio reklamaatiosta meille sähköpostitse: tampereenakvaariokala@gmail.com
Kuljetusvaurioinen tuote jää yleensä tavarantoimittajan haltuun.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
Palautusoikeus:
Asiakkaalla on lain suoma 14 päivän palautusoikeus tavaroille - ei koske mittatilaustuotteita, asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita, helposti pilaantuvia tuotteita kuten eläviä kasveja eikä Löytönurkan poistuvia tuotteita.
Tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntipakkauksen ehjä.
Ota aina ensin yhteyttä ennen palautusta.
Palautuksen postikulut maksaa palauttaja. Palautettavasta summasta vähennetään todelliset toimituskulut nykyisen lainsäädännön mukaisesti.
Palautuksen yhteydessä liitä mukaan kopio alkuperäisestä tilauksesta, yhteystietosi sekä tilinumerosi, ellet halua vaihtaa palautettavaa tuotetta johonkin toiseen tuotteeseen. Myös vaihdon yhteydessä asiakas maksaa todelliset toimituskulut.
Palautuksen jälkeen toteamme palautettavien tuotteiden kunnon ja palautusoikeuden.
Vähennämme palautettavien tuotteiden arvosta kaikki todelliset syntyneet kulut kuten lähetyskulut, palautuskulut ja valitun maksutavan aiheuttamat mahdolliset maksut. Tämän jälkeen palautussumma siirtyy maksuun. Ensisijaisesti maksunpalautus tehdään valitun maksutavan kautta. Tästä syystä palautussumma on pienempi kuin alkuperäinen tilaussumma, ja palautusaika tilille on noin 5-10 arkipäivää palautuneiden tuotteiden saapumisesta.
Palautusoikeus 14 vuorokautta luetaan siitä päivästä, kun Postin / Matkahuollon toimitus on kuitattu vastaanotetuksi.
Erillistilattujen tuotteiden noutamatta jättäminen ei ole palautusoikeudellinen asia, vaan tuotetta säilytetään lain vaatima aika (maksimissaan 6 kuukautta). Tämän jälkeen tuote katsotaan luovutetuksi Tampereen Akvaariokala Oy:lle ilman korvausvelvollisuutta.
Takuu:
Kaikille sähkölaitteille annamme 2 vuoden takuun.
Juwel-akvaarioissa takuu on 2 vuotta, joka koskee sekä tekniikkaa että akvaarion vuotamattomuutta.
Takuu kattaa asiakkaan omista toimista johtumattomat viat laitteissa.
Takuu ei korvaa asiakkaan itse aiheuttamia tai käyttövirheestä johtuvia vikoja tuotteessa. Takuu ei myöskään korvaa normaalista kulumisesta johtuvia osia kuten esimerkiksi loisteputkia, suodattimien roottoreita tai imukuppeja.
Takuutapauksissa ja ongelmatilanteissa otathan aina ensin meihin yhteyttä.
Muuta:
Käsittelemme ja säilytämme asiakastietoja luottamuksellisesti.
Henkilötietoja jaetaan vain tarpeen mukaan tilausten lähetystä tai luovuttamista varten asianosaisille toimijoille kuten Postille.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme.
Tutustuthan aina ennen tilausta voimassa oleviin toimitusehtoihin.